Αν τίποτ’ άλλο δεν κερδίσαμε, μάθαμε τουλάχιστον πως αύριο θα συναντηθούμε. Αυτό διδάσκουμε, αυτό κηρύττουμε, μην κάνοντας καθόλου κήρυγμα, γιατί όποιος λέει πως αγαπάει ό,τι αγαπάει, δεν κάνει κήρυγμα, λέει μονάχα εκείνο που δε θα μπορούσε να μην πει. Γιάννης Ρίτσος

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Από Φεις - Βιβλίο

Η Ελένη Γκίκα κοινοποίησε σύνδεσμο.

Να τι απόμεινα απ’ τις μαχαιριές.

Η Εκάτη χωρίζει στα πέντε τη μέρα.
Στην κουζίνα της, αγναντεύοντας κήπο και βουνό το πρωί.
Στο εργαστήρι της, αναπλάθοντας τα προσωπεία έως προσώπου. Στην κάμαρά της και στη σοφίτα, τακτοποιώντας το χρόνο.
Στη ρημαγμένη αυλή, ποτίζοντας, σαν το αγοράκι της θυσίας, τα ξεραμένα δέντρα.
Τις νύχτες, προσπαθώντας να ζωντανέψει ένα νεκρό Γκόλεμ μέσα απ’ το Άλεφ του υπολογιστή.

Τον συναντά πια ανελλιπώς κάθε βράδυ.
Δε γράφει σ’ αυτόν, αλλά στην άβυσσο· και ουδέποτε προσμένει την απάντησή του.
Οφείλει να ομολογήσει ότι την είχε τρομάξει τον πρώτο καιρό − όταν κανείς συνηθίζει στη μοναξιά παρεξηγεί κάθε παρουσία παίρνοντάς τη για αδιακρισία. Αν και υπήρξε αρκούντως διακριτικός. Ένας Μπεθ σαν σκιά σε μια διαρκή «απορία».
Κανείς τους δεν τολμά να ρωτήσει τίποτε πιο προσωπικό. Σαν να φοβάται μην τρομάξει και εξαφανίσει τον άλλο. Τα πρώτα μέιλ αμήχανα, του στιλ: «Παράξενο καλοκαίρι»· ή: «Ο χρόνος δε λιγοστεύει απειλητικά;»

Το πρώτο που διαπίστωσε ήταν πως τον πιέζει ο χρόνος.
Εκείνη δε βιάζεται. Θα το πει από την πρώτη στιγμή.
«Όλα είναι εδώ. Και ο προορισμός και η αφετηρία… Αλλά εμείς θα πρέπει να κάνουμε ό,τι οφείλουμε στο μεταξύ…»
«Ναι, αλλά στο τεφτέρι του Θεού ή της ζωής όλα είναι ήδη δεδικασμένα».
«Δεδικασμένη» και η δική της επιστροφή.
Από την ώρα που δήλωνε πως δε θα ξαναεπιστρέψει.
  • Αρέσει σε εσένα, στον/στην Lamprini Tisolmi και σε 14 ακόμα άτομα.
  • Κατερίνα Δεστάπα Ελένη μου... πολλές σημειώσεις... προβλέπω... Αρκεί να φτάσει στα χέρια μου!
  • Ελένη Γκίκα θα το φροντίσω διπλό, Κατερίνα, σου χρωστώ κι ένα άλλο, φιλιά, ζόρικο βράδυ, πρόβλημα με μαμά, αλλ' έχει ο Θεός...
  • Κατερίνα Δεστάπα Δε μου χρωστάς, απλά... όταν έχω λεφτά... θέλουν παραγγελιά και πάνε αλλού! Θα την βρούμε την άκρη. Τα μηνύματα τα έχεις κλειστά, όμως! Συνομιλία δεν έχω! Το νου σου στην μαμά! Εύχομαι ΣΤΟΠ στα ζόρια, δεν αντέχονται! Κράτα γερά και προσευχή, Ελένη μου! Θα κάνω κι εγώ! Βάλ' της και λαδάκι απ' τον Άγιο Εφραίμ! Έχετε χαιρετίσματα... Κυριακή πήγα. Σας προσέχει! Κουράγιο! Καλό ξημέρωμα!
  • Άγγελος Πετρουλάκης Πρώτη γεύση αξημέρωτα. Και δυνατή. Το γράμα στο απόλυτο μαύρο. Με παραλήπτη την απουσία. Μου είπαν πως ίσως το έχουν σήμερα...
  • Ελένη Γκίκα Κατερινάκι, τόσο δύσκολο βράδυ! Τώρα κοιμήθηκε, ίσως το μεσημέρι κι εγώ, να έρθει πρώτα ο Θεός η Τασία. Δλδ την Κυριακή ήσουν εδώ??? την άλλη φορά θα σου θυμώσω, Κατερίνα! Στο δρόμο σου είμαι και έτσι θα το κάνουμε, θα έρθεις και θα στα δώσω εγώ, δεν θέλεις να μας δεις τώρα που σε μας δεν είναι πια εύκολα ακόμα και τα πιο κοντά ταξίδια; Κατερίνα σε περιμένω όταν κατέβεις Αθήνα την επόμενη φορά και δεν το συζητώ καν! Τ' ακους, Κατερίνα; 
  • Ελένη Γκίκα Άγγελε, έτσι ή αλλιώς ο σκοτεινός άλλος είναι κατά κάποιον τρόπο μια απουσία. ή μπορεί κι εμείς να φτάνουμε απόντες στη συνάντηση. η σκιά του εαυτού μας με τα χρόνια. σήμερα ίσως το δω κι εγώ... αλλά η Βίκυ μας μου είπε ότι βγήκε από χθες, έχει φύγει πια εντελώς και παλιά λαχτάρα και αγωνία, ό,τι συναντηθήκαμε συναντηθήκαμε όταν το έγραφα τώρα, έτσι κι όπως δεν μ' αρέσει να με ξαναδιαβάζω... ανυπομονώ για τη γνώμη σου, Καλημέρα 
  • Κατερίνα Δεστάπα Καλημέρα, Ελένη μου! Εύχομαι να είναι καλύτερα η μαμά! Μη μου θυμώνεις... Να εύχεσαι, να μην έρχομαι έτσι... κυνηγημένα, όπως έρχομαι... Ούτε αδέλφια δεν είδα. 42 ώρες, βάλε 2 στον ύπνο και στις υπόλοιπες, ΟΤΙ " έφερνε ο δρόμος μου... Βάλε, δεν οδηγώ, βάλε ΚΤΕΛ και ταξί, βγάλε άδεια τσέπη σε χρήμα και χρόνο. Ελπίζω, κάποτε, θ' ανοίξει και για κει ο δρόμος! Είναι στα "θέλω πολύ!" Αγάντα, Ελένη μου!
  • Ελένη Γκίκα Κατερινάκι μου γλυκό, να μου τηλεφωνούσες και θα ερχόμουν να σε πάρω! έτσι θα το κάνουμε την επόμενη φορά, ναι; Εξαντλημένη, θα σου στείλω μέιλ, σε φιλώ!
  • Κατερίνα Δεστάπα Ναι, Ελένη μου... Ξεκουράσου! Μάζεψε δυνάμεις... Μην εξαντλείσαι στα τυπικά. Οι φίλοι νοιώθουν και καταλαβαίνουν... Δεν χρειάζονται πολλές εξηγήσεις. Σε σκέφτομαι και σ' αγαπάω! Αυτό να θυμάσαι!
  • Ελένη Γκίκα Κατερινάκι μου είναι καλύτερα, ήρθε και το βιβλίο... αυτή η αγάπη που πάντα θυμάμαι με κρατάει, τι άλλο θαρρείς...
  • Lamprini Tisolmi τι να πω;... διαβάζω διάφορα εδώ... ...μμμ... τέλος πάντων... ΕΛΕΝΗ μου γλυκειά... καλή επιτυχία!
  • Ελένη Γκίκα Λαμπρινή, νάσαι καλά! Σ' ευχαριστώ για όλα!
  • Κατερίνα Δεστάπα Τότε, διπλή η χαρά, Ελένη μου! Καλώς μπήκα! Έτσι, ευχάριστα, να είναι πάντα τα νέα σου! Σε κρατούν και πολλά άλλα, Ελένη μου, απλά... δεν το κατάλαβες! Απλά... οι αγάπες αλλάζουν μορφές... Δεν είναι ώρα φιλοσοφίας όμως... Ένα "παιδί" ακόμα, νέο νόημα ζωής! Τα καλύτερα, Ελένη μου!Τ' αξίζεις! Φιλάκια και Καλή Πέμπτη!
  • Ελένη Γκίκα Κατερινάκι, πολύτεκνη πια! Σε φιλώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου